2011-2012 Öğretim Fizik,Kimya ve Biyoloji Sene Başı Zümre Toplantı Tutanağı

2 Nisan 2012 Pazartesi
T.C.  MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
SİİRT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ VE İMAM HATİP LİSESİ
2011-2012  EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI   SENEBAŞI FİZİK, BİYOLOJİ, KİMYA VE SAĞLIK BİLGİSİ DERSİ
ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Tarih: 29.09.2011
Toplantı: 1
GÜNDEM MADDELERİ

1) Açılış ve yoklama.
2) Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarının okunması
3)2010-2011 eğitim öğretim yılının genel değerlendirilmesi
4)Yazılı sözlü ve ödevle ilgili yönetmelik maddelerinin okunması ve sınav şekilleri ile ilgili karar alınması 
5)Performans ödevlerinin verilmesinin görüşülmesi
6)Deney çalışmalarının ne şekilde yapılacağının kararlaştırılması
7) Her ünite sonunda ki değerlendirme ve test sorularının öğrencilere çözdürülmesi
8)Ders çalışma yöntemlerinin belirlenmesinde rehber öğretmenden yararlanılması
9) Biyoloji ve kimya derslerinde öğrenciye çevre bilincini arttırmaya yönelik ödev konularının verilmesi
10)Öğrencilere matematiksel işlem becerisi kazandırmak için zümre öğretmenleriyle işbirliğinin görüşülmesi
11)Dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1.Fizik, Biyoloji, Kimya ve Sağlık bilgisi zümresi 29.09.2011  günü Müdür Baş. Yard. Ahmet Erdal ‘ın başkanlığında saat 13.30 da yapılmıştır.

2. 1.Türk devrim ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti’nin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar yetiştirmek

 2.Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan, haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

 3.İlgi, istidat ve yeteneklerini geliştirerek bilgi, beceri davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak.

Türk Milli Eğitimi’nin temel ilkeleri Ahmet Erdal tarafından okundu. 

3.2009–2010 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi yapılmış, öğrencilerin ne oranda öğrenebildikleri ile ilgili görüşler sunulmuştur. Başarı düzeyini arttırmak için ön öğrenmelere önem verilmesi gerektiği belirtilmiştir. Normal bölümlerde gerekirse ekstra ders anlatılabileceği kararlaştırılmıştır.


4. yazılı, sözlü ve ödevlerle ilgili yönetmelik Ahmet Erdal tarafından okundu. Bueğitim öğretim yılında yazılıların klasik, test, boşluk doldurma, doğru yanlış tipi soruları içerecek şekilde hazırlanmasına karar verilmiştir.
Sözlü notu öğrencinin sınıf içinde ki davranış ve tutumları, derse olan ilgisi ve katılımı göz önüne alarak kullanılması ve bu kullanımdan öğrencinin haberdar edilmesi kararlaştırılmıştır.
5.Öğrencilerin sayısal becerilerini arttırmaları için gerektiğinde performans ödevi verilmesi kararlaştırılmıştır.
6.Okulumuz tadilatta olduğu için laboratuarı etkin şekilde kullanmadığımız için bazı basit deneylerin sınıf ortamında yapılmasına karar verilmiştir
7.Ders kitaplarındaki uygulama bölümleri ile ünite sonu testleri öğrenciye ödev verilecek ve bunun kontrolü yapılacaktır.
8. Meslek Lisesi olduğumuz için öğrencilerin sayısal derslere nasıl çalışmaları gerektiğini bilmedikleri gözlenmiştir. Bu eksikliğin giderilebilmesi için Rehber öğretmen ile işbirliği yapılmasına karar verilmiştir.
9.Biyoloji ve kimya derslerinde ödev konularının bir kısmının öğrencilerde çevre bilinci kazandırmak için çevre ile ilgili konulardan olmasına karar verilmiştir.
10.Öğrencilerin matematiksel işlemleri yapmakta zorlandığı bu yüzden sayısal derslerde başarı oranının düştüğü tespit edilmiştir. Bu sebeple dersin bir kısmında o gün işlenecek konuda ki matematiksel işlemler öğrenciye yardımcı olacak şekilde anlatılacaktır.
11. Zümre öğretmeni ve zümre başkanın iyi dilek ve temennileri ile toplantıya son verilmiştir. Başarının artması için öğretmen idare ve veli işbirliği dile getirilmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder